Om snurrigt skolsystem och kursval

Det är inte mycket kring skolan som gått smärtfritt. Datasystem som legat nere, kursregistrering som inte kunnat genomföras, kö i 1,5 timme för ett ynka litet lösenord, kö i en timme för att få tid med vår koordinator (som inte dyker upp där hon ska och väldigt sällan svarar på mail), lärare som inte kommer till lektionerna, klassrum som inte stämmer, skolwebbsidor nästan helt på ungerska (tack för google translate), utskriftsystem och kopiering vi inte förstår oss på och så vidare. Men jag har en preliminär kurslista nu. Den kanske ska kortas ner beroende på om jag väljer att läsa 30hp eller 22,5hp. Det här är i alla fall exempel på kurser jag valt:

  • Methods in Clinical Psychology and Counselling
  • Clinical Psychodiagnostics
  • Introduction to Psychopharmacology and Addictive Behaviours
  • Behavioural Genetics and Evolutionary Psychology
  • Social Psychology 2, practical
  • Personality Psychology 2, practical
  • Developmental Psychology 2, practical

I övrigt flyter saker på bra nu. Emma och jag är friska igen, vårt internet är ÄNTLIGEN igång i lägenheten, vi sitter på en pub med fina ameriakner som tycker att vi ska fira thanksgiving med dem i november, vi blir bjudna på inflyttningsfest ikväll mitt i centralaste Budapest och sommarvärmen håller fortfarande ett stadigt grepp om stan.

Kommentarer
Postat av: Sanna

Oh, vilka intressanta kurser! :)

2011-09-21 @ 11:26:06
Postat av: sofie

åh, jag blir så avis. på att du ens fattar vad namnen på kurserna betyder. man blir fan hjärndöd av att inte plugga ett dyft på åtta år. puckad. kör hårt!!

2011-09-21 @ 13:30:30
URL: http://fyrtioettan.blogg.se/
Postat av: Tess

Grattis på födelsedagen bästa Vic!:D Jag skickar här eftersom jag inte är säker om du skaffat ett nytt sim-kort så vi kan messa. Saknar dina mess!! Ha en superbra dag, önskar så klart att du varit här så jag kunnat firat dig. Hur ska du fira?



Saknar dig massor! KRAM

2011-09-22 @ 08:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback