Om tentor och att göra saker för sista gången

Tentaperioden greppar mig hård om handleden för tillfället. Denna vecka har jag haft två examinationer och många tidiga mornar i ett decembervarmt Budapest. Nästa vecka väntar ytterligare två examinationer. Jag har också fått mitt allra första tentaresultat på en kurs som avslutades i början av veckan. Högst upp på en blankett står nu: Developmental Psychology 2, grade: 5 - Excellent. Min analys av barns teckningar gick hem med andra ord och jag har alltså tagit mina allra första poäng. Förhoppningsvis ska blanketten fyllas på med ytterlgare ett godkänt resultat redan imorgon.

I övrigt flyter dagarna på. Emma och jag tittar på film, jag doppar ostfrallor i varm choklad, skypar, lyssnar på Winnerbäck fast med inslag av grannarnas renovering, sitter på caféer och suger åt mig av atmosfären. Det är exakt fem veckor kvar av mitt liv som utbytesstudent nu. Medan Natali och Emma tittar på vårterminens kurslistor och förbereder sig för en ny utbytestermin, har jag börjat göra saker för sista gången. Jag har haft mina sista lektioner, träffat vissa människor för sista gången och snart betalar jag min sista hyra i det här landet. Flyget till Arlanda och tåget vidare längst svenska snöbeklädda landskap är sedan länge bokat. Mellan tentor och poäng ska jag också njuta av min sista tid här.

Kommentarer
Postat av: Tess

Åh vilka fina kort :D Hurra för snart kommer Vic hem till Sverige igen, det behöver det här landet!!

2011-12-16 @ 08:35:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback