Om julmarknad, caféer och uteliv

Sverige var fint och bra på alla sätt. Jag gick promenader, lagade middagar, såg min första hockeymatch live för säsongen då Skellefteå mosade Linköping, såg hockey på Olles och på TV:n, köpte ett nytt stativ med kulled (äntligen!), tittade på serier och film, åt svenskt godis osv. Det var skönt att ladda batterierna!
Nu är jag tillbaka i Budapest och i helgen har jag haft min syster på besök. Vi har haft en massa för oss. T.ex har vi gått på julmarknad:
Där finns även Budapest äldsta café där jag drack en god varm choklad:
Vi har också varit på New York Café tillsammans med Natali. Hit kan man liksom inte gå för många gånger för det finns seriöst inget finare café:
Och vi har varit ut på krogen också. Nytt för denna gång var ett himla coolt ställe med konst överallt, legogubbedörrar och fin belysning. Men drinkar kunde de inte blanda!
Vi var inne i Mattiaskyrkan också samt gick på opera. Bilder därifrån kommer en annan gång :)

Kommentarer
Postat av: Tess

Åh vilka fina bilder, som vanligt! Härligt med besök. Kommer du hem till jul? Jag hoppas!

Nu blir det snart middag, kycklingklubbor och rödbetor bl.a. :D

2011-12-05 @ 16:41:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback