Om exams, överlappande kurser och film


Budapest är en solig stad. Sedan jag flyttade hit har det regnat kanske tre gånger. Och än kan jag gå omkring med strumpbyxor och öppen jacka. Det är fint!

I övrigt tar skolan stor del av min energi för tillfället. Jag har skrivit en tenta i Behavior Genetics, hållt en presentation för hela klassen på utvecklingspsykologin och skrivit en dokumenation till en fotouppgift. Förutom detta har jag jagat lärare, utlandskoordinatorer, läst paragrafer och fixat papper. Jag har nämligen nyligen fått veta att två kurser jag påbörjade här överlappar med en kurs jag läst i Sverige vilket innebär att de inte går att tillgodoräkna till min utbildning. Detta medför i sin tur att jag inte har rätt till hela stipendiet, eftersom jag i och med detta inte har kurser motsvarande heltidsstudier. Så efter lite trixande är detta äntligen åtgäldat och jag kommer hoppa in i en ny kurs så här mitt i terminen. Antropologi - läran om människan. Kan bara bli bra!
Emma och jag har en hemma-period just nu. Vi spenderar vår lediga tid med att sova, dricka te, äta tonfisk och titta på mängder av film. Igår fick det bli Jared Leto-maraton och idag Jake Gyllenhaal. Som godis för ögonen och balsam för själen ungefär.
Budapest är en solig stad. Sedan jag flyttade hit har det regnat kanske tre gånger. Och än kan jag gå omkring med strumpbyxor och öppen jacka. Det är fint!

I övrigt tar skolan stor del av min energi för tillfället. Jag har skrivit en tenta i Behavior Genetics, hållt en presentation för hela klassen på utvecklingspsykologin och skrivit en dokumentation till en fotouppgift. Förutom detta har jag jagat lärare, utlandskoordinatorer, läst paragrafer och fixat papper. Jag har nämligen nyligen fått veta att två kurser jag påbörjade här överlappar med en kurs jag läst i Sverige vilket innebär att de inte går att tillgodoräkna till min utbildning. Detta medför i sin tur att jag inte har rätt till hela stipendiet, eftersom jag i och med detta inte har kurser motsvarande heltidsstudier. Så efter lite trixande är detta äntligen åtgärdat och jag kommer hoppa in i en ny kurs så här mitt i terminen. Antropologi - läran om människan. Kan bara bli bra!

Emma och jag har en hemma-period just nu. Vi spenderar vår lediga tid med att sova, dricka te, äta tonfisk och titta på mängder av film. Igår fick det bli Jared Leto-maraton och idag Jake Gyllenhaal. Som godis för ögonen och balsam för själen ungefär.

Kommentarer
Postat av: Tess

Hej Vic!

Försökte skriva på msn till dig men det ville inte samarbeta. Jag har haft en effektiv dag, behövde en sådan! Har pluggat några timmar och faktiskt fått fram lite saker, sprungit ute i höstluften, diskat och nu blir det lite play-TV och sen middag. Blir något med kyckling idag, saknar våra middagstips :)



Vill du agera fotograf nästa år? (Jag vet att du vill:) )



Vi hörs snart då får jag berätta mer om min idé.

KRAM

2011-11-14 @ 15:20:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback