Om att gå på opera

Annelie och jag var som tidigare nämnt på opera i helgen. Det var så sagolikt vackert där inne att mina ögon föralltid vill ha det jag såg sparat på näthinnan. Trotsade eventuellt fotoförbud och tog några bilder som så klart inte kan göra miljön rättvisa:
Det var dock inte tillåtet att fotografera själva föreställningen. Jag tjuvtog bilden ovanför men mer än så blev det inte. Hittade dock bilder från föreställningen här, så lånar några så får ni se så otroligt fint det var:
Operan hette Don Giovanni, ursprungligen komponerad av Mozart. De sjöng på italienska och hade ungersk textning ovanför, så vad operan egentligen handlade om var inte helt glasklart. Det var en Don Juan, en del kärlekstrubbel, lite fest, någon som blev mördad, någon som ville hämnas. Ungefär så. Hur som helst en otroligt mäktig upplevelse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback