Om bad, fantastisk utsikt, gamla stan och en båttur

I söndags badade Kristina, mamma, pappa och jag på Gellert-badet. Det är ett väldigt vackert bad, men mindre än det jag besökt två gånger tidigare. Vattnet kommer från heta källor och är från början 70 grader, men kyls ner till olika temperaturer. Kristina och jag parkerade länge i poolen som var 38 grader. Underbart!













På kvällen åt vi sedan på en supermysig restaurang. Även denna låg på Gellert hill och hade panoramafönster med en fantastisk utsikt över stan. Jag åt lax på morotsbädd till huvudrätt och chokladmousse till efterrätt. Mumma!!!















I måndags åkte mina föräldrar hem, men Kristina var kvar här en dag till. Jag var dessutom ledig från skolan. Vi var på köpcentret West End och tittade i affärer först. Jag hittade ett timglas som jag ville ha. För typ 800 kr. Det fick stanna kvar i affären.

Vid skymning gick vi omkring i gamla stan vid slottsområdet. Mycket fint!











Senare på kvällen åkte vi båt på Donau. Det var kallt men fint. Jag tog inte så många kort, utan filmade mest. Här är i alla fall ett kort på frihetsbron med Gellert hotell i bakgrunden.


Kommentarer
Postat av: Lollo

Sv: Tack, jag ska verkligen försöka njuta nu då det äntligen går framåt för mig ett tag:)

Åh, varje gång jag är in här och läser blir jag så sjukligt avis på att du verkar ha det så bra och hinna se så himla mycket fint! Hoppas att allt går bra med skolan därborta också:) kramar!

2011-10-20 @ 12:24:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback