Om vardagsliv i Budapest



Lugnet efter stormen. Tony och Mai har åkt hem och jag är tillbaka i skolan igen. Låter verkligheten komma ifatt, jagar mellan klassrum och lektioner, lär mig om gener, om temprament och om heroinmissbruk, är tom på energi, sitter på bussar, tunnelbanor och spårvagnar med den obligatoriska "levande död"-blicken, vibrerar inte nämnvärt, klär mig för lite den ena dagen och för mycket den andra eftersom vädret här har fått beslutsångest, scannar böcker, äter tonfisk och mera tonfisk, känner in kroppens signaler, lyssnar på Snow patrol - Chasing cars om och om och om och om igen i all evighet eftersom musik är det närmaste jag kommer dig och då.

Kommentarer
Postat av: Erika

Fin design :D

2011-10-15 @ 21:29:09
URL: http://lydins.blogg.se/
Postat av: [email protected]

Hej!



Jag är frilansjournalist och åker till Budapest för jobb nästa vecka. Är intresserad av att komma i kontakt med svensk student på plats. Maila

Mig om du är intresserad.



Mvh



Matilda Niang

2012-02-07 @ 23:19:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback