Om pengar



Ungerns valuta heter Forint. Det är ett av de vackraste orden jag vet. Forint. Det låter ungefär som en sällsynt och bländande vacker ädelsten. Rubin, Smaragd, Safir, Forint. Ni hör ju! Forinter är inte så sällsynta dock, utan det är lätt att ha gott om dem sett till antalet nollor. Detta är t.ex. första gången i mitt liv jag kan kalla mig för miljonär. Emma var tidigt skyldig mig 22 000. Och min, Emmas och Natalis första middag här landade på 16 000. Jag betalar med 200-mynt och 20 000-sedlar. Det känns så overkligt, lite som monopolpengar.

Kommentarer
Postat av: monica

Det är roligt att vara miljonär! Jag har varit det i Vietnam.. synd att man inte kunde vara det i svenska kr också =)

2011-10-05 @ 18:21:25
Postat av: Victoria

Ja, det hade varit något! :) Hade gärna betalat med 20 000-lappar även hemma :D

2011-10-06 @ 23:13:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback