Om chokladprovning och bad

I helgen bestämde jag mig för att det fick räcka med sjukdagar. Emma var precis lika trött på att bara vara i lägenheten. Så vi mötte upp Natali och gick till slottet för choklad- och godisfestival. Vi testade choklad i fast form, flytande form och allt däremellan tills våra magar tyckte att det fick vara nog. Då åt vi grillspett istället :) Hur fin kväll som helst:


Detta är slottet.


Mums!


Jag och Natali (tagen med Natalis Pentax :D)


Vi hittade svenskt naturgodis :)


Det fanns sylt och marmelad på plats också.


Och glada tårtor.


Emma :)


Utsikten var lika fin från slottet även denna gång :)


Foto: Natali!

Igår bestämde Emma och jag oss för att testa ett av de där omtalade baden som finns överallt i Budapest. Så vi åkte till City Park och gick in i en byggnad som på utsidan mer såg ut som ett museum. Där mötte vi Els och Mira.



Vi testade bad i alla temperaturer och former. Både utomhus och inomhus. Och två olika bastuar, varav en var en ångbastu med ångor av mint. Emma och jag blev genast friskare :) Så här såg det ut:















Kommentarer
Postat av: A-K

Sånt bad har jag också varit på I Ungern. Mysigt!

2011-09-22 @ 00:59:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback