Om att säga hej då till ett äventyr och hej till ett annat



En sommar passerade i ett ögonblick. I Juni skakade jag av mig vintertröttheten och smakade försiktigt på världen igen. Juli flög skrattande genom luften iförd ögonbindel med solsken i fickorna. Sommaren fyllde mina ådror med iver och jag var klarvaken till och med i sömnen. Augusti var lite av sista chansen. Dimmiga promenader, filmmys, tamburförlamning och avskedsomfamningar. Ses vi verkligen igen? September föste undan sommaren, förtrollningen bröts och kvar blev ett ändlöst ingenting. Hur kan något så tomt väga så tungt?
Men livet är cirkulärt och varje
slut är en början
En sommar passerade i ett ögonblick, men en ny sommar tar vid. Kanske bättre, kanske bara annorlunda. 68 kvadrat fick inte plats i min resväska, men skor, klänningar och kamerautrustning trängs tillsammans på alldeles för liten yta. Det gäller att prioritera.
Jag är redo, för vad som än väntar. Hej då älskade Sverige. Helló Magyarország!!

Kommentarer
Postat av: ida

Det ska bli spännande att följa ditt nya äventyr! =)

2011-09-04 @ 19:28:34
URL: http://ida-memyselfi.blogspot.com/
Postat av: Mattias

Håller tummarna för att du får ett underbart nytt äventyr :D

2011-09-04 @ 20:39:49
Postat av: Anonym

Vad fint du skriver Victoria! Ser fram emot att läsa mer. :) Hoppas ni har bra första dagar!

Kram

2011-09-06 @ 13:18:04
Postat av: A-K

Var jag, A-K som skrev nyss, vet inte om det kom med? :)

2011-09-06 @ 13:18:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback