Om turistiga aktiviteter

Jag har haft en hel del turistiga saker för mig i helgen. I lördags på morgonen besökte Kristina och jag Margit Island med en guidebok i handen och tittade på precis varenda sevärdhet. Men finast var trots allt naturen:





Och så två bilder från klosterruinen:





I lördags åkte jag även en sån turistbuss. Det var riktigt kul faktiskt. Mest eftersom Ungern har en otroligt intressant historia och egentligen är hela staden en enda stor sevärdhet! Vi hoppade av på Gellert Hill för gulaschsoppa på denna mysiga restaurang:









Sedan åkte vi vidare och hoppade av vid slottet. Hela slottsområdet är så fint att jag skulle kunna flytta in i vilken byggnad som helst där. Typ som i Mathiaskyrkan eller i fiskarbastionen. Fiskarbastionen är byggd på slottsmuren och ser verkligen ut som ett sagoslott!

Mathiaskyrkan:





Fiskarbastionen:






Kommentarer
Postat av: Mai

Den sista bilden var så fin! Älskar färgerna!

2011-10-18 @ 20:28:44
Postat av: Victoria

Tack så mycket :)

2011-10-19 @ 12:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback