Om en fredagkväll bland harar, neonskyltar och datorer

Igår var en väldigt fin kväll! Jag tänkte att ni skulle få följa den med hjälp av en massa bilder. Natali, Martin och jag hade bestämt oss för att gå upp på Gellert Hill för att titta på solnedgången. Den var så ögonbedövande vacker att det var svårt att flytta blicken därifrån:





Och slottet var också alldeles jättefint:



Natali, Martin och jag bestämde oss för att sätta oss på en restaurang som finns där och äta lite god mat och dricka öl. Här är restaurangen:



Och här är Natali och Martin:







Jag beställde pasta med lax. Nom-nom!!



Efter vi suttit och njutit av både mat och utsikt begav vi oss in mot stan. Där mötte vi Emma och sen även en kille från ungern som letade efter ett bra uteställe. Vi tog med honom till Szimpla. Jag hade aldrig varit där förut. Det var stort och märkligt och häftigt. Stolar och bord var av alla de olika färger, former och storlekar. Vi satte oss ner på varsin biostol. Det fanns nämligen filmdukar lite här och var med film utan ljud.





Och så fanns det en massa andra konstigheter. Som datorer, sladdar, härgårmanskyltar, ljusslingor, konstiga lampor, neonskyltar, ett öra på väggen osv:













Efter ett tag träffade vi några andra Erasmusstudenter och vi begav oss sedan vidare. Det blev ett besök på Instant. Det är också ett ställe där de gillar att smycka väggar och tak med annorlunda saker. Som t.ex. hararna jag skrev om tidigare:







Och så har de flipperspel, foosballbord och träd:







Och en annorlunda discokula:



Och en sån här som jag inte kommer på vad de kallas:



Och det var ungefär min kväll. Jag verkligen älskar klubbarna, barerna och pubarna i Budapest!

Kommentarer
Postat av: Linnea

sv: hihi vad roligt, tack!

2011-10-01 @ 20:39:06
URL: http://anderssonlinnea.webblogg.se/
Postat av: Marina

Fina bilder, ta hand om brosan då han då han dyker upp =)

2011-10-01 @ 20:53:38
Postat av: monica

Åh va fint det ser ut! När får vi komma och hälsa på? =D Häftiga uteställen! Kraaam

2011-10-01 @ 22:41:49
Postat av: Cecilia - Fotoblogg

fin blogg kolla gärna in min ! :D

2011-10-01 @ 23:26:07
URL: http://photosbylinnz.blogg.se/
Postat av: Elaine - Inte bara fotografi

Jättefina bilder verkligen :)

2011-10-02 @ 00:13:07
URL: http://capricore.blogg.se/
Postat av: Victoria

Tack alla! :)



Mia - absolut, jag ska absolut ta hand om brorsan din och visa honom allt det bästa! :)



Monica - Kom och hälsa på när ni vill! Hoppas att ni kan hitta dagar som passar många i klassen :) De datum som jag vet att jag kommer få besök är nästa helg (en kompis från Skellefteå), helgen den 14:e (mamma o pappa) samt mest troligt första veckan i november (Robban). Kraam!

2011-10-02 @ 10:30:48
Postat av: Mari

vilka vackra bilder på en mycket vacker stad.tyvärr fick jag aldrig chansen att prova pubar eller klubbar, men de verkar ju som riktigt roliga ställen :)

2011-10-04 @ 20:33:01
URL: http://whatsmyface.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback