Om en vinfestival på slottet

I helgen har det varit vinfestival på det kungliga slottet i Budapest. De allra bästa vinmakarna kom dit för att visa sina bästa viner. Vid entrén fick vi ett vinglas och en liten påse att ha runt halsen där vinglaset fick bo mellan provsmakningarna. Vädret var underbart och utsikten likaså. Ungerska György visade oss runt bland de bästa vinerna och den godaste ungerska festivalmaten. Vi testade Langos för att kunna jämföra med den som serveras på festivaler i Sverige och oj vilken skillnad. Mycket gott! På plats dansades även folkdans och artister uppträdde. En superfin kväll som sedan avslutades på en bar jag besökt vid ett tidigare tillfälle. Denna gång upptäckte vi dock en källarvåning, en övervåning och diverse underlig utsmyckning såsom en discokula formad som en gris och säkert 50 harar i taket. Stämningen var toppen!



Vid entren till vinfestivalen.


Emma och jag hade klätt oss fint festivalen till ära.


Att testa olika viner till denna utsikt var inte helt fel!


Emma och Els testar ett vitt vin.


Här testade jag det godaste vita vinet någonsin!


Vin, vin, vin.


Här gör de Langos. Mums!


Mer Langos.


Det blev kväll och mörkt och väldigt vackert! Hit ska jag åka tillbaka fler gånger och fota :)

Kommentarer
Postat av: Mattias

oooh jag är så avis :O

2011-09-29 @ 23:07:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback